Volt » Research » Customer Journey

Efficiëntere klanten­processen door customer journey onderzoek

Een customer journey verloopt voor een klant best zo efficiënt en consistent mogelijk. Wij helpen met het (her)definiëren van uw customer journey op basis van de aanwezige processen, systemen, competenties en omgevingen.

Customer journey onderzoek:
feiten + emotie

Customer journey onderzoek begint bij de klant. Vanuit zijn perspectief brengen we objectief in kaart wat er exact gebeurt in elke fase, van awareness over use tot afterservice. Alle aspecten van de customer journey leggen we bloot. Hieraan koppelen we de CX-E, de gemeten emotie die de klant ervaart in elk moment. Beide parameters zijn de basis om met de juiste processen, systemen en competenties het verschil te maken voor uw klanten.

Customer journey scan

Vanuit verschillende klantpersona’s doorlopen we uw customer journey vanaf de oriëntatiefase, over de aankoopfase tot en met de gebruiksfase. Alle mogelijke interactiemomenten die uw klant heeft worden kwalitatief vastgelegd en uitgebreid beschreven.

Customer journey design

Op basis van verschillende customer journey scans ontwerpen we een customer journey op basis van concrete verwachtingen en emoties van uw klanten. Samen bepalen we de juiste optimalisaties voor elk klantpersona om zijn customer journey zo efficiënt en effectief mogelijk te doen verlopen..

Customer journey work­shops

Om medewerkers bewust te maken van de customer journey die hun klanten afleggen geven we workshops waarin we hen inspireren en uitdagen zich te verplaatsen in de emoties van de klant.

Resultaat door implementatie

Wanneer alle stappen van een klant in kaart zijn gebracht door workshops of customer journey scans kijken we naar de gewenste customer journey. Op basis hiervan stellen we actieplannen op om het verschil in emotionele klantbeleving tussen realiteit en gewenst te verkleinen. We hebben de expertise en medewerkers om uw plannen tot zichtbare effecten te implementeren.

Nice to meet you!

Klaar voor de volgende stap?

Pin It on Pinterest