Volt » Klantonderzoek » Marktonderzoek

Nieuwe doelgroep of concept in kaart gebracht met slim markt­onderzoek.

Volt District helpt je belangrijke knopen doorhakken dankzij slim opgezet strategisch marktonderzoek. Onze experts beschikken over een brede waaier van methodes waarmee ze een oplossing vinden voor ieder vraagstuk.

Marktonderzoek is niet gewoon vragen: “Wat vind je hier van?”

Onze aanpak van marktonderzoek onderscheidt zich door de actiegerichtheid en de brede scope bij aanpak. Dit laat ons toe een aanpak op maat uit te werken voor elke Belgische startup, KMO of agency. Op basis van onderbouwde methodes stellen we op de juiste manier de om zowel bewuste als onbewuste meningen en ervaringen te capteren. De output van onze onderzoeken zegt onmiddellijk welke keuzes je best maakt en acties je onderneemt. Marktonderzoek kan dus verschillende vormen aannemen. Hieronder enkele voorbeelden.

Doelgroep onderzoek

Je hebt een nieuw concept of product bedacht. Is hier een markt voor? Wie is die doelgroep, waar bevindt deze zich en wat zijn haar verwachtingen?

Concept testing

Tijdens de ontwikkeling van je nieuwe product of dienst laten we je doelgroep dit gebruiken en meten en observeren we hoe zij hiermee omgaan. Directe feedback voor een strak eindproduct.

Haalbaarheids­onderzoek

Een haalbaarheidsonderzoek brengt de opportuniteiten en risico’s in kaart wanneer je een nieuw product of dienst in de markt wil introduceren. Ook voor de aanvraag van een financiering is dit soort marktonderzoek vaak een vereiste.

Naam­bekendheid

Je naamsbekendheid vergroten is een belangrijke 1e stap om je marktinvloed te verbreden. Dit type marktonderzoek gebruiken we als uitgangspunt voor je nieuwe marketingcampagnes. Een nul-meting laat toe om na verloop van tijd het effect van je campagnes te meten.

Concurrentie­onderzoek

We brengen de zwaktes en sterktes van je concurrentie in kaart. Van het prijsmodel, tot doelgroepen en verkoopprocessen. Onze uitgebreide aanpak zet je op weg naar een leidende positie in je markt. Lees hier meer.

Imago onderzoek

Belangrijk is dat je doelgroep het juiste beeld heeft van je organisatie. In dit type marktonderzoek focussen we ons op je organisatie als geheel en brengen we je waardenroos in kaart. Deze spiegelen we aan hoe je doelgroep deze invult. Als resultaat een hands-on middel om gericht bij te sturen.

De Facto Image Building
Delorge

Marktonderzoek met slimme methodes

In functie van de doelstelling en gemaakte keuzes bij opstart coördineert Team Volt ieder onderzoek. We gebruiken verschillende methodes die we slim met elkaar combineren. Hiermee creëren we de meest efficiënte aanpak voor diepgaande inzichten. Relevantie en rendement staan bij ons centraal. We verzamelen geen data om data te verzamelen. We zoeken eerder naar rode draden en nieuwe ontdekkingen. Dit is voor ons de prioriteit om het rendement van elk marktonderzoek te maximaliseren.

Marktonderzoek analyse van methodes
Meten is weten via marktonderzoek

Hoe marktonderzoek doen?

Een marktonderzoek opzetten lijkt in eerste instantie vanzelfsprekend. Als experten weten we echter dat een verkeerde keuze in de opzet leidt tot een bedenkelijk resultaat. Alles start met een heldere definitie van wat de échte vraag is die je beantwoord wil zien. Plan hierna je marktonderzoek zorgvuldig uit. Gebruik alle data die je zelf ter beschikking hebt, koppel deze aan openbare bronnen en vervolgens nieuw uit te voeren onderzoek. Verbind tot slot al deze datastromen tot een geheel en verwerk in functie van je vraagstelling. Of neem contact op met ons, we helpen je graag op weg.

Nice to meet you!

Klaar voor de volgende stap?

Pin It on Pinterest