Volt » Consulting » Digital Experience Strategie

Accelereer je digitale klant­beleving met een sterke digital experience strategie

De klant verwacht een naadloze digitale klantbeleving. We helpen met een sterke digital experience strategie en de juiste platformen om de klantbeleving in de volledige omnichannel omgeving te verbeteren.
eBook
6 DOMEINEN
voor een excellente digitale klantbeleving

Digital Experience Strategie

De digital experience (DX) strategie is onderdeel van een holistische klantenbenadering die on- en offline met elkaar verbindt. Een sterke digital experience strategie zorgt ervoor dat je organisatie een naadloze omnichannel beleving biedt. Specifiek bepaalt de digital experience strategie hoe een bedrijf emotionele connecties met klanten onderhoudt op verschillende kanalen, laat ze toe klanten feedback te geven en beantwoordt ze issues die naar boven komen. Onze DX strategie begeleiding bestaat uit 3 fases:

N

DX maturiteit assessment en diagnose

N

Customer journey deepdive

N

Feedback, tracking en diagnose

1. DX maturiteit assessment en audit

Het DX maturiteit assessment brengt in kaart hoe duidelijk je huidige digital experience strategie gepositioneerd is. Er zijn verschillende niveaus van maturiteit waar een organisatie doorheen moet alvorens het doel van een naadloze en competitieve digitale klantbeleving te bereiken. We evalueren 6 domeinen, gaande van flexibiliteit tot personalisatie.

2. Customer journey deepdive

We helpen de juiste vragen stellen op het juiste moment om persoonlijke inzichten van je klanten te krijgen. Duik in specifieke contactmomenten en leer waar klanten genieten van hun ervaring en waar ze tegenaan lopen. Voor klanten die in meerdere omgevingen met je bedrijf interageren (browser, mobile, app, fysieke locatie) zoeken we naar hardnekkige pijnpunten in hun hele klantbeleving. Zij zijn meer dan waarschijnlijk je promotors, hen gelukkig houden is essentieel.

3. Feedback, tracking en diagnose

We zorgen bij het ontwerpen van de digitale customer journey ervoor dat klanten makkelijk feedback kunnen geven om hun beleving te verbeteren. De manier waarop kan vele vormen aannemen: chat, survey, popups etc. Belangrijker is het mechanisme dat we opzetten om deze feedback overzichtelijk te traceren en diagnosticeren. Zodat klanten snel zien dat je hun feedback implementeert. Een probleem herstellen in de customer journey, online of offline, begint met het vragen van feedback.

Aan de slag met een sterke digital experience strategie?

Klaar voor de volgende stap?

Pin It on Pinterest