CASE

Hoe we De Facto Image Building hielpen de juiste beslissing te nemen.

Doelgroep- en validatieonderzoek.

De Facto Image Building is een strategische en creatieve partner voor doeltreffende communicatie. Met meer dan 20 De Facto Image Builders bouwen ze vanuit een heldere strategie creatieve campagnes met resultaten die staan als een huis. Zo creëerde DFIB onder meer het merkverhaal én ontwierpen ze de verpakking van een nieuw product voor één van haar klanten. Voor dit project vroeg DFIB aan Volt District ondersteuning om te helpen met het maken van de juiste keuze van ontwerp, gestaafd met sterk cijfermateriaal.

Marjolein Sackx

Marjolein Sackx
Communication Advisor, DFIB

DFIB Quote

De uitdaging

DFIB had voor haar klant reeds enkele verpakkingsontwerpen uitgewerkt op basis van de brand story. Echter was er intern twijfel over welke verpakking ‘de beste’ was en waren er verschillende meningen op basis van ieders buikgevoel. Hierdoor waren er al meerdere aanpassingen in ontwerp gebeurd. Maar nog steeds was de klant van DFIB niet unaniem eens over welke verpakking het moest worden. Het was aan Volt District om samen met DFIB objectief naar de markt te kijken en de doelgroep te bevragen. Zodat er gestaafd met cijfermateriaal een juiste go-to-market messaging en design kon worden afgeleverd.

De aanpak

We stelden een marktonderzoek voor dat in 3 dagen tijd zowel de objectieve als emotionele voorkeur van de doelgroep zou blootleggen. “Het plan van aanpak van Volt District overtuigde zowel ons als onze klant meteen”, zegt Marjolein Sackx van DFIB. “Het proces waarmee we in co-creatie gingen en er zowel kwantitatieve als kwalitatieve data werd verzameld was zeer verreikend voor ons”.

Concreet voerden we een exploratief panel-onderzoek uit, gekoppeld aan een evaluatie van de verschillende design opties. Dankzij ons mobiele panel bereikten we 300 respondenten in minder dan 24u. “De snelheid waarmee Volt District die data en inzichten aan ons kon bezorgen was écht waar we nood aan hadden’, volgens Marjolein.

De resultaten

“Het belangrijkste resultaat was dat we nu in 3 dagen tijd 100% onderbouwd de juiste beslissingen hebben genomen. Terwijl we voordien al meer dan een maand op-en-af aan het aanpassen waren op basis van ieders subjectieve feedback”, zegt Marjolein. “Niet enkel door het snel uitvoeren van het onderzoek, ook de manier waarop Volt District diepere inzichten meegaf heeft de beslissing echt bevestigd”.

We analyseerden de resultaten in functie van de hypotheses en ideeën die iedereen vanuit zijn buikgevoel had. Zo konden we snel bevestigen of weerleggen waar dit juist zat. Daarbovenop voegden we ook ons advies toe en wisten we mening van de early-adopters voor dit product te onderscheiden van de grijze massa. Mede hierdoor kon het juiste design met zekerheid worden gekozen.

“Het plan van aanpak van Volt District overtuigde ons en onze klant meteen. Het proces waarmee we in co-creatie gingen en er zowel kwantitatieve als kwalitatieve data werd verzameld was zeer verreikend voor ons”.
Marjolein Sackx, De Facto Image Building

De Volt District ervaring

“Als agency met Volt District samenwerken voor onze klant was exact waar we naar op zoek waren. Bij Volt District hebben ze hier voldoende ervaring in, waardoor we echt in co-creatie konden gaan. De snelheid waarmee Volt District communiceert en handelt creëert al snel een vertrouwensband. We zijn zeer blij met het geleverde werk, zodat wij ook onze klant een geweldige service kunnen bieden”, sluit Marjolein af.

Volg DFIB op sociale media

Over het eindresultaat mogen we voorlopig nog niets meer vertellen. Volg de sociale media kanalen van De Facto Image Building om de lancering van dit nieuwe product niet te missen. Binnenkort in iedere huiskamer terug te vinden? Wie weet!

Pin It on Pinterest