Klanten onder stroom
BMI Belgium

Wat je leert in deze casestudy

BMI Belgium is deel van de BMI Group en biedt het grootste aanbod aan dakpannen, daksysteem componenten en plat dak oplossingen. BMI Group is recent in 2017 ontstaan uit het samengaan van Braas Monier en Icopal.

In deze case study leer je hoe je een nieuw merk top-of-mind krijgt bij je doelgroep en tegelijk voorsprong neemt op de concurrentie dankzij slim notoriteits- en perceptieonderzoek.

De uitdaging

De uitdaging die we van BMI Belgium kregen was 3-ledig:

1. De naamsbekendheid van BMI Belgium verhogen.

2. Inspelen op veranderde verlangens van de doelgroep.

3. De juiste creatieve marketinginsteken bepalen.

Onze aanpak

Een perceptie- en notoriteitsonderzoek verankerd in de strategische doelen van BMI Belgium dat toeliet in het hoofd én het hart van dakdekkers en handelaars te kruipen. Om met deze heldere inzichten een klantgedreven marketing- en salesaanpak uit te werken.

Onze aanpak bestond uit de volgende stappen:

1. Strategische werksessie over de visie op de markt en toekomst voor BMI Belgium.

2. We interviewden 431 dakdekkers en handelaars in België.

3. Het koopgedrag van de doelgroep werd geanalyseerd.

4. De naamsbekendheid brachten we spontaan en geholpen in kaart én vergeleken deze met 19 concurrenten.

5. We maakten een heatmap van de verwachtingen van de doelgroep over BMI Belgium en concurrenten.

6. We analyseerden wat de perceptie van de dakdekkers en handelaars over BMI Belgium en haar concurrenten exact betekende.

7. Tot slot vergeleken we de klantervaring in functie van de verwachtingen zowel bij BMI Belgium als haar concurrenten.

Het resultaat

1. Top 3 aspecten die BMI Belgium nu onderscheiden van de concurrentie.

2. Opportuniteiten voor innovatie: 3 verwachtingen van klanten waar nog niemand op inspeelt.

3. Effectieve marketinginitiatieven die exact inspelen op toekomstige verwachtingen van de doelgroep.

Pin It on Pinterest