Communiceren met impact

Stop met praten. Begin met luisteren. Deze opleiding leert je over klantgericht interageren als basis voor impactvolle communicatie.

Een wederkerig energetisch gesprek vertrekt vanuit de oprechte aandacht voor jouw klant. Luisteren, observeren en bewuste belangstelling zijn de fundamenten om een klantgerichte indruk na te laten.

Praktisch

Dinsdag 29 september 2020 – 09u00 tot 12u30.
Account Managers & Project Managers.
€ 425 per deelnemer.

Wat leer je?

  • Vanuit een klantgerichte houding een positieve impact maken op je klanten en collega’s.
  • Inzicht krijgen in je eigen communicatiestijl en hoe je die kan verbeteren.
  • De handvatten voor een klantgerichte gespreksstructuur en vraagstelling.

Verloop van de opleiding

De opleiding ‘Communiceren met impact’ is praktijkgericht en start daarom met een analyse van je eigen communicatiestijl. Die analyse vormt het vertrekpunt om te leren communiceren met impact.

1. Vooraf: 360°-analyse van je huidige communicatie

We nemen de praktijk onder de loep: voor de opleiding start, vullen jij en enkele mensen uit je omgeving een 360°-vragenlijst in over je huidige communicatiestijl. Die analyse geeft een duidelijk beeld van je persoonlijke sterktes en brengt de aandachtspunten voor een impactvolle communicatie in kaart.

2. Emotionele versus rationele beïnvloeding

Op basis van concrete opdrachten en oefeningen leren we je het verschil tussen emotionele en rationele beïnvloeding. We leren je de emoties en intenties van je klanten aan te voelen en hoe je die kan gebruiken in je eigen communicatie.

3. Impact via klantgerichtheid

Door een juiste structuur en vraagstelling, achterhaal je wat je klant écht zeggen wil. Communicatie die afgestemd is op hun behoeftes, vragen en wensen, dat is wat wij verstaan onder klantgericht communiceren met invloed.

4. Omgaan met weerstand

Aan tegenwerpingen mag je je standaard verwachten. Eens je de oorzaken hebt leren plaatsen, kan je weerstand positief opvangen vertrekkend vanuit het standpunt van de ander.

Een daadkrachtige leerervaring

Een opleiding bij VOLT betekent een stap naar buiten zetten en met een klantgerichte bril naar jezelf en je organisatie kijken om nadien de stroom voorwaarts op te drijven. Je ontdekt hoe je op basis van een onderbouwde theorie een energieke wisselwerking creëert vanuit een klantgerichte visie, onmiddellijk toe te passen op de day-to-day werkvloer.

Reserveer nu uw plaatsen

    Met hoeveel personen wilt u inschrijven?

    Gouden vintage kompas in handpalm

    Op de agenda

    Ontvang de Nieuwsbrief


      Volg ons

      Pin It on Pinterest